Träning

Jag har ju varit iväg på mammaträning några gånger i början av sommaren men nu känner jag att det är dags att komma igång lite mer på allvar. Jag har kanske inte skrivit det här ännu men jag slutade amma och pumpa för några dagar sedan så nu gör jag mig redo att ta tillbaka kroppen.

Idag cyklade jag bort till gymmet och tränade, först värmde upp på crosstrainern i 5 min och sen provade jag att springa på löpbandet. Fick stränga order hemifrån att börja försiktigt särskilt med tanken på mina onda leder så jag tänkte att jag skulle prova springa 2 km. Tog det lugnt och det kändes helt ok i kroppen och knäna. I slutet började det dock bränna i knäskålarna. Men det blev 2 km och jag slutade efter det.

[pe2-image src=”http://lh5.ggpht.com/-VC1AkNsP4Yo/Ucs_71nKnnI/AAAAAAAAEAg/b8QWCjCrQeo/s144-o/PicasaUp.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/Nelayah/PicasaUp#5893874834580610674″ caption=”PicasaUp” type=”image” alt=”PicasaUp” ]

Sedan gick jag upp en våning och körde lite styrketräning med hjälp av pilatesboll, vikter och viktband. Körde lite samma övningar som vi gjort på mammaträningspassen och sånt jag sett på nätet.

Ska försöka ta mig till gymmet nån gång i veckan nu när maken är på semestern. Sen får man se hur det går att klämma in. Har ju ett dagskort som bara gäller till 15 så ja vi får se hur det blir sen.

I vilket fall som helst ska jag försöka kombinera löpning och styrketräning och tajta till kroppen. Ska även börja äta mer kolhydratfattig kost så kroppen får ta från reserverna något. Måste ta tag i det här på allvar nu så man ser bra ut inför vår resa senare i år.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s