Veckans "måste" träning

20140327-134518.jpg

Sitter o mumsar på lunch nöjd efter ett dubbelpass på SATS. Idag var det SatsCykling och SatsCore dubbelpass på 30 min var. Himla skönt och effektivt, det blir träning för hela kroppen verkligen. I tisdags gick passet bra och jag behövde inte rycka in för att trösta mini kärleken men idag ropade dom på mig strax innan spinningen skulle dra igång.

Han behövde visst sin mamma och ville kramas en stund. Lilla älsklingen, håller om mig så hårt o kramas. Han pussas sen nån vecka nu och vill lixom pussa på munnen när han kramas, tittat en djupt i ögonen o skjuter upp lilla näsan mot en med putade läppar. Jag älskar hur gosig han är. Fröknarna på SATS ger beröm om hur mysig han är, då blir man extra stolt. Men nu börjar han förstå att jag går ifrån när vi kommer till SATS så jag tror jag ska försöka se till att vi bara har träning tillsammans en gång i veckan till att börja med.

Resten av passen kan jag säkert klämma in på kvällarna eller dom dagar jag jobbar före eller efter jobbet.
Nu är det bara 1 pass till denna vecka, ett imorgon efter jobbet o sen kan man känna sig nöjd med veckans träning.

Det är väldigt skönt att gå på pass igen! Vilken skillnad på träningen, den där timmen försvinner på ett nafs o så träffar man ju en massa människor som är likasinnade! 🙂

2 stämplar även denna vecka. 10 veckor kvar! Det går fort!

2 reaktioner på ”Veckans "måste" träning

  1. Vad är det med stämplarna? Är det hur många gånger du tränat eller?

    Jag saknar gruppträning men just nu passar hemmaträning perfekt för mej då jag kan träna på morgonen. Markus jobbar ju alltid kvällstid och dessutom är jag så himla trött så jag orkar inte träna på kvällarna ändå, haha 😛

    Gilla

    1. Stämplanrna är alltså en utmaning av SATS för att man ska skapa en vana, så man ska träna 2 ggr i veckan (stämplat) i 12 veckor. Så ja det blir som en form av motivation till att träna och hålla fast vid träningen. När man är klar med utmaningen får man en gåva av SATS plus att man skapat sig en bra rutin! 🙂 Jag har gjort sådan utmaning förr och tycker det funkar som en bra motivation, för man hittar på bortförklaringar ibland, men med detta så ser man till att man håller sig till åtminstone 2 besök i veckan på gymmet.

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s